دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • سامانه ها
  • اساتید
  • اعضای شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی


دکتر محمدتقی جغتایی
دکتر علی شهبازی


دکتر علی صمدی کوچکسرائی
دکتر پیمان بروکی میلان
دکتر مظاهر قلی پور
دکتر افضل کریمی


دکتر زهرا مجد جباری
دکتر رویا قدس
دکتر جعفر کیانی


دکتر بیتا مهروی
دکتر خدیجه اشتری
دکتر مهدی کریمی


خانم دکتر بیتا مهروی
خانم دکتر زهرا مجد جباری
آقای دکتر علی صمدی کوچکسرائی
آقای دکتر مهدی مهدیزاده
آقای دکتر سید کاظم موسوی زاده
آقای دکتر علی شهبازی
آقای یوسف قاسمی


خانم دکتر بیتا مهروی


خانم دکتر خدیجه اشتری


آقای دکتر مهدی کریمی


آقای دکتر محمدتقی جغتایی


آقای دکتر علی شهبازی


آقای دکتر علی صمدی کوچکسرائی


آقای دکتر پیمان بروکی میلان
آقای دکتر مظاهر قلی پور


آقای دکتر علی صمدی کوچکسرائی


آقای دکتر افضل کریمی


خانم دکتر زهرا مجد جباری


خانم دکتر رویا قدس
آقای دکتر جعفر کیانی

برگزاری مراسم روز پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و ریاست دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۰/۴ | 

 

 

این مراسم با حضور دکتر رضا ملک زاده  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سید جواد حاجی میر اسماعیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر موسوی معاون تحقیقات و فناوری ،دکتر مبارکی معاون توسعه مدیریت و منابع ،دکتر سلطانی عربشاهی معاون آموزشی دانشگاه و جمعی از مدیران ومسئولین برگزار شد.
دکتر حاجی میر اسماعیل رئیس دانشگاه در این مراسم اظهار داشت:پایه و بنیان اساسی دانشگاه که هویت اصلی آن را نیز تشکیل می‏دهد چیزی جز آموزش و پژوهش نیست. البته بعد از ادغام بهداشت و درمان در دانشگاههای علوم پزشکی، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی هم به این سازمانها محول شد. ولی آنچه مهم است این است که درمان وبهداشت هم در دانشگاهها در جهت دانش‏افزایی آموزش گیرندگان و تامین فیلدهای مناسب جهت اجرای تحقیق و پژوهش باشند. ضمن اینکه این تعامل دوسویه و شاید چند سویه وقتی کامل می‏شود که دانش‏آموختگان با بهره‏گیری از تولید دانشی که حاصل از پژوهش است بتوانند مشکلات سلامت جامعه را در حوزه‏های بهداشت ،درمان و،دارو و... بهبود ببخشند. 
      وی افزود:دردانشگاههای نسل اول یا دانش محور، هدف فقط ارائه آموزش و صدور مدرک تحصیلی بود و دیدگاه عمدتاً براین مساله استوار می‏گردید که برای توسعه کشور فقط به تربیت نیروهای مجرب آموزش‌دیده پرداخته شود. در دانشگاههای نسل دوم به پژوهش بیشتر پرداخته شده است به طوری که به این دانشگاهها عنوان دانشگاههای پژوهش محور اطلاق کرده‏اند. این نسل از دانشگاهها ضمن فعالیت‌های آموزشی مختص دانشگاه نسل اول، توجه بیشتری به مباحث پژوهشی و کاربردی داشته و خروجی آن عمدتاً افزایش تعداد مقالات بوده است.که ما هم این مسیر را تجربه کرده‏ایم.
رئیس دانشگاه ادامه داد:اما آن چیزی که به عنوان دانشگاه نسل سوم ازآنها یاد می‏شود، این است که دانشگاه دیگر فقط مکانی برای یادگیری یک سری آموزه‌های صرف نیست؛ همچنین دیگر مکانی نیست که فقط و فقط پروژه‌های تحقیقاتی انجام شود؛ بلکه فارغ‌التحصیلانی را هم    به جامعه ارائه می‌دهد که دانش را در کنار پژوهش‌های کاربردی به خدمت گرفته و با نوآوری کارآفرینی می‏کنند.
وی افزود: دوستان وهمکاران من در حوزه پژوهش دانشگاه با داشتن یک برنامه مشخص تلاش خود را جهت استقرار این پارادایم در حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه به کار بسته‏اند. من هم به عنوان رئیس دانشگاه با تمام توانم از تلاش این دوستان در رسیدن به اهداف عالیه ترسیم شده در پژوهش حمایت می‏کنم. 
دکتر حاجی میر اسماعیل عنوان کرد:در سال قبل 920 طرح تحقیقاتی با بودجه‏ای بالغ بر 13 میلیارد تومان در دانشگاه پذیرش شده، که طرح‏های قرار داد بسته شده 750 طرح با ارزش مالی بالغ بر 9 میلیارد تومان بوده است. 
وی ادامه داد:از نظر ما پژوهش یک ارزش افزوده است. چون دانشگاهها عمدتاً با شاخصهای پژوهشی رتبه‎‏بندی می‏شوند که خود این مسئله ما را حتی در جذب بودجه سالیانه کمک می‏نماید. ضمن اینکه سعی شده قالب مشخص و هدفمندی برای اجرای طرح‏های پژوهشی ایجاد شود. برای رسیدن به این هدف هسته‏های پژوهشی در دانشگاه طراحی شده‏اند، مراکز توسعه تحقیقاتی بالینی در بیمارستانها از 2 به 6 مرکز افزایش پیدا کردند، مقدمات تاسیس 9 واحد ثبت بیماریها در دانشگاه محیا شده است، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی در حال راه‏اندازی است. واحد کوهورت کارکنان دانشگاه راه‏اندازی شده که فعالیت خود را به زودی به عنوان مطالعه هم گروهی کارکنان دانشگاه شروع خواهد کرد که علاوه بر استقرار و اجرای یک طرح تحقیقاتی بلند مدت، می تواند منشاء خدمات بزرگی به کارکنان خدوم دانشگاه باشد.
وی اضافه کرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه از 30 مرکز به 42 مرکز افزایش یافته، یک پژوهشکده مصوب شده وپژوهشکده دیگری نیز در مسیر تصویب قرار دارد. 55 دانشجوی دکتری پژوهشی و 3 دانشجوی پزشک پژوهشگر و 2 دانشجوی پسادکتری در دانشگاه مشغول به تحصیل شده‏اند. تعداد مقالات نمایه شده در نمایه‏نامه‏های معتبر روند افزایشی و رو به رشدی داشته است. 
رئیس دانشگاه اظهار داشت:در زمینه ارجاعات به ویژه ارجاعات بدون خود استنادی ارتقا داشته‏ایم. همکاریهای بین‏المللی منجر به مقالات ارزنده‏ای شده است که نتایج این همکاریها در برونداد پژوهشی دانشگاه مشهود است. همه اینها حاصل زحمت وپشتکار پژوهشگران و مدیران پژوهشی دانشگاه است.
وی افزود: شرکتهای دانش بنیان از 20 شرکت در پایان سال 93 هم اکنون به 42 شرکت دانش بنیان رسیده‏ است. همه این موارد ذکرشده همانطور که قبلا گفته شد استراتژی و برنامه دانشگاه است در جهت هموارنمودن مسیر حرکت دانشگاه برای ارتقاء به دانشگاه نسل سوم و حتی نسل چهارم که ماموریت دارد تا در شکل‏دهی آینده جامعه خود نقش ایفاء نماید و ضمن بررسی روندهای جاری و آتی جهانی و تشخیص نقاط قوت و ضعف جامعه، مسیر سیاست‏های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور را به سمت و سویی رهنمون کند که کشور بتواند جایگاه مناسب خود را در منطقه و نظام بین‏الملل به دست آورد. 

 

ردیف محورهای منتخب   نام و نام خانوادگی پژوهشگر
1

محققین دارای بیشترین تعداد مقاله

مجله منتخب

مرکز تحقیقاتی برتر

جناب آقای   دکتر محمد تقی جغتایی

2

پژوهشگران جوان عضو هیات علمی

مقاله منتخب

جناب آقای دکتر مهدی کریمی

3

محققین دارای بیشترین تعداد مقاله

پژوهشگران دارای H index بالای 15

جناب آقای دکتر علی صمدی کوچکسرایی

4 گروه فناوری برتر

سرکار خانم دکتر بیتا مهروری

 

دفعات مشاهده: 44 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر



کد امنیتی را در کادر بنویسید