دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

برنامه استراتژیک

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۹/۲ | 
رسالت

در راستای رسالت مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه دفتر توسعه آموزش دانشکده ماموریت دارد تا در جهت ارتقاء کیفیت آموزش دانشکده اساتید را یاری نماید و به عنوان بازوی کمکی هدایت و هماهنگی فرایند آموزشی در دانشکده کمک موثری را بعمل آورد.  بدین منظور ارتقای کیفی سطح توانمندی های آموزشی و ایجاد تعهد به یادگیری در بدنه علمی و آموزشی دانشکده فناوری های نوین پزشکی با هدف تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و خلاق برای ارایه خدمات با کیفیت به آحاد جامعه متناسب با نیازهای حال و آینده از اهم رسالت های این دفتر می باشد.


شرح وظایف دفتر توسعه آموزش

1. همکاری در ارتقاء توانمندی­ های اعضای هیئت  علمی در زمینه­ های مختلف آموزش علوم پزشکی
2. همکاری در اجرا و ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایند­های آموزش در دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی مربوطه
3. ارائه مشاوره در زمینه اجرای طرح­ های پژوهشی در آموزش
4. ارائه مشاوره در حیطه­ های مختلف فرایند یاددهی - یادگیری، اجرای روش­های نوین آموزشی و ارزشیابی به گروه­های آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشکده یا مرکز آموزشی درمانی مربوطه
5. شرکت فعال در جلسات شورای آموزشی دانشکده



چشم انداز

ما برآنیم که به مرزهای پیشرفته دانش در زمینه علوم نوین پزشکی و پیاده سازی آن ها در صنعت دست یابیم و با تکیه بر اساتید مجرب و تربیت نیروی انسانی کارآمد، همچنین با عنایت به ارزش ها و باورهای آموزشی و پژوهشی در جهت کسب جایگاهی برتر در حیطه‌های آموزشی در سطح ملی و منطقه ای مطرح باشیم.



حیطه عملکرد

حیطه عملکرد دفتر توسعه آموزش عبارتست از:
  •  برنامه ریزی آموزشی  (Curriculum development)
  •  ارزشیابی آموزشی  (Evaluation)
  • توانمندسازی نیروی انسانی (Faculty development)

 

ارزش ها


1. ارج نهادن به جایگاه والای محقق و فناور و تکریم امر پژوهش مبتکی بر فناوری و محصول
2. رعایت موازین شرعی و اصول اخلاقی در پژوهش
3. اصالت سلامت به عنوان حق مسلم برای آحاد جامعه
4. ارج نهادن به خلاقیت و نوآوری
5. اهتمام در حفظ و رعایت مالکیت فکری
6. شفافیت و پاسخگویی در قبال خدمات گیرندگان، کارکنان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی و سایر افراد ذینفع
7. کوشا بودن در انجام کار گروهی و شبکه ای
8. تاکید بر همفکری و مشارکت واقعی با دانشجویان در راستای خودباوری
9. داشتن تفکر استراتژیک و مبتنی بر شواهد در اقدامات آموزشی و پژوهشی
10. نگاه نوآورانه و آینده پژوهانه



دفعات مشاهده: 558 بار   |   دفعات چاپ: 33 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر